Rozmiar tekstu: A- A+ BIP

Gmina Grajewo

Dziś jest: pt, 19 lipca 2019
Imieniny: Wincentego i Wodzisława
Strona główna » Jednostki organizacyjne » Gimnazjum Danówek

Niezwykła podróż z Małym Księciem. Otwarta lekcja języka polskiego w Gimnazjum w Danówku

„A OTO MÓJ SEKRET. JEST BARDZO PROSTY:
DOBRZE WIDZI SIĘ TYLKO SERCEM. NAJWAŻNIEJSZE JEST NIEWIDOCZNE DLA OCZU.”

Dnia 4 kwietnia 2019 r. w naszym gimnazjum odbyła się otwarta lekcja języka polskiego. Zajęcia dotyczyły podsumowania cyklu zagadnień z lektury „Mały Książę”. Uczniowie przypomnieli najważniejsze informacje, usystematyzowali swoją wiedzę na temat „Małego Księcia”. Młodzież starała się odpowiedzieć na pytanie: „Czego uczy nas lektura „Mały Książę”? Główne cele lekcji, to: uczeń zna treść lektury „Mały Książę”, wyszukuje w wypowiedzi koleżanki/kolegi potrzebne informacje oraz cytuje odpowiednie fragmenty lektury, dba o kulturę i poprawność językową swoich wypowiedzi, selekcjonuje informacje, argumentuje i wnioskuje, dokonuje oceny koleżeńskiej, samodzielnie redaguje notatkę na podstawie podanego schematu, zna i określa cechy gatunkowe „Małego Księcia”.

W czasie lekcji odbyła się prezentacja efektów pracy długoterminowej, którą przygotowali chętni uczniowie. Gimnazjaliści zaprezentowali i omówili przyniesione makiety planety B-612 (jest to asteroida, z której pochodzi Mały Książę). W trakcie prezentacji odwoływali się do treści lektury, cytowali też ważne fragmenty oraz ponadczasowe prawdy o życiu, których, jak wiadomo, w „Małym Księciu” nie brakuje.

Część właściwa lekcji dotyczyła odpowiedzi na pytanie zawarte w temacie. Uczniowie pracowali samodzielnie, następnie dokonali oceny koleżeńskiej pracy kolegi lub koleżanki, zapoznali się z popełnionymi błędami, uzupełnili braki w wiadomościach z zakresu lektury „Mały Książę”. Określili rodzaj i gatunek literacki przeczytanej książki. Na zakończenie gimnazjaliści wykonali przygotowane przez nauczycielkę ćwiczenie multimedialne. W czasie lekcji zostały wykorzystane elementy oceniania kształtującego oraz aktywizujące metody pracy. Młodzież zaangażowała się w zaplanowane działania, dokonała ewaluacji przeprowadzonych zajęć edukacyjnych. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

Załączniki

  1. Pobierz załącznik
2019-04-04 15:38 Opublikował: Wanda Zimińska
Autor treści: Andrejczyk Małgorzata


Projekt i realizacja
Speed S.C.